Hjelp Få svar på vanlige spørsmål

 

Lyreco.no
Vilkår
Din bruker
Om Ordre
Betaling
Frakt og levering > >
Reklamasjoner og returer
Garantibetingelser

Frakt- og leveringsbetingelser

Frakt

For bestillinger levert til ditt hjemsted eller kontoradresse vil fraktkostnaden fremkomme nederst i handlekurven. Ekstra leveringskostnader kan gjelde for visse områder. Hvis dette er tilfelle, vil vi opplyse om det når du bestiller.

Antatt levering er innen 1-3 virkedager, selv om noen varer, slik som møbler og leveranser til avsidesliggende steder kan ta lengre tid. Vær oppmerksom på at vi ikke kan levere til postboksadresser.

Varer bestilt på Lyreco.no leveres over hele fastlands-Norge. Vi leverer ikke til Svalbard eller utland.

Du vil motta en melding som inneholder en link slik at du kan spore sending din på www.bring.no.

Hvis du ikke har mottatt din bestilling dagen etter planlagt leveringsdato, kan du kontakte oss på 47982020, så skal vi hjelpe deg.

Det er fraktfri levering på Ship to Store-ordre.

Levering

Bedriftskunde

Dersom du er en bedriftskunde skjer levering mellom 08.00-16.00 i hverdager. Hvis sjåføren ikke finner deg når varene skal leveres, vil han prøve igjen neste dag. Normalt vil to forsøk bli gjort for å levere varene til en forretningsadresse. Sjåføren vil legge igjen en beskjed og legge igjen telefonnummer du kan ringe. Vi ber deg vennligst ringe dette nummeret omgående for å avtale en ny leveringstid. Hvis sjåføren ikke får kontakt med deg, vil hele leveransen bli returnert til vårt lager. Kostnader for retur vil fratrekkes ved kreditering. Vi anbefaler å følge sporing av sendingen via link, se frakt- og leveringsbetingelser.
 
Privatkunde
Dersom du er en privatperson vil sendingen bli levert til ditt nærmeste hentested for post og en hentemelding vil komme til deg på SMS. Om ikke varene blir hentet ved ditt hentepunkt, innen oppgitt hentefrist fra Posten, vil det pålegges et administrasjonsgebyr for retur av varer. For å kunne følge en sending i Postens sporingslink må du ha lagt inn et mobilnummer når du registrerte deg slik at du mottar en SMS med sendingsnummer. Du kan til enhver tid oppdatere med ditt mobilnummer på din bruker.

Hvis du har bestilt Ship to Store som leveranse, vil vi sende deg en SMS når bestillingen er på vei til butikken. Du kan se om varen er kvittert for levert i butikk ved å benytte sporingslinken over. Vi sender ut ordre fra våre lagre mandag til fredag 08:00-16:00, inkludert leveranser til våre butikker, for henting av kunde. Det er ingen utleveringer i helger eller på helligdager fra vårt lager. Vi kan dessverre ikke gi deg informasjon om eksakt tidspunktet for levering utover sporingsinformasjonen fra transportøren, da sjåførens rutevalg er ukjent. Har du bestilt Ship To Store ordre vil du motta en SMS når varen er ankommet butikk og du kan hente varene i butikkens åpningstider.

Hvis du ikke har mottatt din bestilling dagen etter planlagt leveringsdato, kan du kontakte oss på 47982020, så skal vi hjelpe deg.

Levering med bud eller ekspresslevering, samt leveranse samme dag er dessverre ikke mulig.

Transportskade
Synlig transportskade må meldes direkte til sjåføren og merkes på fraktbrev ved mottak av varene. Dersom du henter varene på et postkontor må synlig skade meldes på stedet. Om skaden ikke er synlig på ytterforpakning, må skade meldes omgående og innen fire dager etter at skaden er mottatt.. Når du som kunde mottar varen er det viktig at du også sjekker innerforpakningen for skade, og melder dette omgående og innen 4 dager etter fysisk mottak av varen. Skaden meldes til e-postadressen support.no@lyreco.no, med vedlagte bilder av skadeomfanget.

 
Hva bør jeg gjøre hvis jeg har en klage?
Ønsker du å klage på bestilling, produkter, levering, faktura eller annet hører vi gjerne fra deg på epost adresse support.no@lyreco.no, så hjelper vi deg gjerne.