1.1 Disse generelle vilkårene, inkludert alle andre vilkår og dokumenter det refereres til (heretter kalt «vilkårene»), gjelder for alle avtaler og alle andre (juridiske) forhold mellom Lyreco Norge og forbrukere (alle naturlige personer som opptrer for formål som er utenfor deres virksomhet, forretningsdrift, yrke eller profesjon) bosatt i Norge (også kalt «kunde» i disse vilkårene) inngått via nettsted www.Lyreco.no (heretter kalt «nettsted»). Les disse vilkårene nøye før du bestiller produkter fra vårt nettsted.
1.2 Nettstedet vårt er kun beregnet for bruk av personer bosatt i Norge. Vilkårene gjelder derfor for salg og levering av produkter og tjenester innenfor Norge. Vi godtar ikke bestillinger til andre land enn Norge.
1.3 Noen produkter eller tjenester på nettstedet vårt tilbys av tredjeparter, og ikke av oss. De generelle vilkårene for disse partene kan gjelde for slike produkter eller tjenester. Forsikre deg om at du er fornøyd med vilkårene i den aktuelle kontrakten.
Kontraktpartneren for alle avtaler som inngås via nettstedet, er følgende:
Lyreco Norge AS (heretter kalt: «Lyreco», «vi» eller
«oss»)
Solheimveien 6-8, 1473 Lørenskog
Tlf.: +47 98 20 20
E-post:
support.no@lyreco.com
Registreringsnr.: 916950381
MVA-nr.: NO916950381MVA
Du kan ta kontakt med kundeserviceavdelingen vår med spørsmål mandag-fredag 08:00-16:00 på telefonnummer +47 98 20 20 eller e-post: support.no@lyreco.com. I tilfelle vi ikke er i stand til å svare direkte på din henvendelse, vil du motta en e-post i løpet av fem virkedager med svar på din henvendelse.
3.1 Ved å klikke på bestillingsknappen på nettstedet og etter at du har fullført betalingen på nettstedet, vil du motta en e-post som bekrefter at bestillingen er mottatt. Hvis produktene du har bestilt, ikke lenger er tilgjengelige, vil Lyreco informere deg om dette og avvise bestillingen. Hvis mulig kan vi tilby deg erstatningsvarer av en lignende type og kvalitet, som du må legge inn en ny bestilling på. En bekreftelse på bestilling sendes til e-postadressen.
3.2 Åpenbare feil som prissettings-, beregnings- eller skrivefeil i tilbud, kampanjer, foldere, brosjyrer, kataloger, bestillingsbekreftelser, fakturaer og andre skriftlige erklæringer fra oss er ikke bindende.
3.3 Hvis du har lagt inn en bestilling hos oss for levering til en Lyreco-butikk for henting, gjelder handelen mellom deg og Lyreco.no, og ikke mellom deg og Lyreco-butikken.
I tillegg til kjøpskostnadene for de bestilte produktene kommer leveringskostnader. Denne er til enhver tid tydelig kommunisert på vårt nettsted. Fordi produktene sendes fra distribusjonssenteret vårt, er det ikke mulig å avvise levering eller de tilhørende kostnadene hvis du ønsker å kjøpe et produkt fra oss. Leveringskostnadene vises på nettstedet og under betalingsprosessen.
5.1 Gjeldende priser er produktprisene som vises på nettstedet. Alle priser er nettopriser (inkludert MVA) i norske kroner. Andre kostnader, for eksempel leveringskostnader, nevnes separat på nettstedet. Betalingen kan utføres med American Express, Visa, MasterCard, Klarna, Vipps eller faktura. Beløpet overføres fra kontoen din det øyeblikket Lyreco sender varer fra sitt lager. Bestillingen behandles etter at betalingen er mottatt.
5.2 Vær oppmerksom på at du må betale for produktene når du bestiller. Når du betaler med kredittkort eller bankkort, skjer betalingen via Adyen.
6.1 Produktene leveres (av en transportør) til valgt adresse eller en Lyreco-butikk angitt av kunden. Hvis du bestiller flere produkter, kan ulike leveringstider gjelde.
6.2 Leveringstidene er mellom 08:00 og 16:00, og vi kan ikke angi et nøyaktig tidspunkt for når pakken vil bli levert. Dette inkluderer også bestillinger som blir levert til en Lyreco-butikk for henting av kunden. Ved forsendelse vil du motta en e-post med mer detaljerte forsendelses- og leveringsvilkår. Du vil motta én tekstmelding når pakken ankommer Brings terminal, og én tekstmelding når pakken er på vei. Hentes ikke pakken innen fristen angitt på hentemeldingen, vil varen bli sendt i retur til vårt lager i Norge. Vær oppmerksom på at vi ikke kan levere til postbokser.
Du vil bare ha rett til å avregne krav hvis kravene dine er godkjent av en domstol, forbrukermyndigheter (inkludert forbrukertvistutvalget) eller godtatt skriftlig av Lyreco.
Retten til å oppheve en betaling kan bare utøves hvis kravet eller motkravet ditt har opphav i samme kontrakt.
Produktene forblir våre inntil full betaling av alle utestående beløp er mottatt.
Hvis produktene leveres til deg med synlig transportskade, ber vi deg øyeblikkelig informere transportøren og ta kontakt med kundeserviceavdelingen vår (se artikkel 2 i vilkårene) så snart som mulig. Hvis du ikke gjør det, vil det ikke påvirke rettighetene dine (til eventuelle garantikrav), men det vil hjelpe oss med å levere en klage eller et krav til transportøren eller vedkommendes forsikringsselskap.
Uten forbindelse til eventuelle unntak eller begrensninger som Lyreco Norge er berettiget til ifølge loven, har du alltid krav på de lovbestemte rettighetene dine til riktig utførelse av kontrakten, til å annullere kontrakten, og til betaling for skader eller kostnader. Med hensyn til eventuelle krav til betaling for skader eller kostnader gjelder artikkel 13 i disse vilkårene.
12.1 Du er alltid berettiget til de lovbestemte rettighetene om at det kjøpte produktet må samsvare med det som var avtalt mellom deg og oss. Hvis du har kjøpt produkter som ikke er produsert av oss, kan du være berettiget til (ytterligere) garanti (vilkår) fra den opprinnelige produsenten eller leverandøren vår.
12.2 I tilfelle du ønsker å reklamere på et produkt, må du informere oss om dette innen rimelig tid. Hvis ikke kan du miste retten til å reklamere.
12.3 Krav kan gjøres for material- eller produksjonsfeil eller andre feil iht. lovverket. Et gyldig krav gir rett til gratis reparasjon eller erstatning av produktene iht. loven. Hvis reparasjon eller erstatning ikke er mulig eller rimelig ut fra kostnadene, vil vi være berettiget til å kompensere kjøpsprisen på varen og hvis etablert ved lov, betale for kostnader eller skader.
13.1 Lyrecos erstatningsansvar er begrenset i den utstrekning det er tillatt ifølge lov.
13.2 Uavhengig av bestemmelsene i artikkel 13.1 eller noe annet i disse vilkårene, utelukker ingen av disse vilkårene eller begrenser på noen måte vårt ansvar for dødsfall eller personskade forårsaket av vår uaktsomhet, for svindel eller uriktig informasjon, eller for eventuelle saker der det ville være ulovlig for Lyreco å utelukke, eller forsøke å ekskludere, sitt ansvar.
13.3 Hvis skader oppstår er kunden forpliktet til å begrense ytterligere eller andre skader, i den grad det er rimelig.
Jeg ønsker å returnere varene jeg har mottatt
Synlig transportskade må meldes direkte til sjåføren og merkes på fraktbrev ved mottak av varene. Dersom du henter varene på et postkontor, må synlig skade meldes på stedet. Om skaden ikke er synlig på ytterforpakningen, må skade meldes omgående og innen fire dager etter at skaden er mottatt. Når du som kunde mottar varen, er det viktig at du også sjekker innerforpakningen for skade, og melder dette omgående og innen 4 dager etter fysisk mottak av varen. Skaden meldes til e-postadressen: support.no@lyreco.com, med vedlagte bilder av skadeomfanget.
Privatperson:
Er du privatperson gjelder Angrefristlovens bestemmelser. Dersom du ønsker å returnere varen du har mottatt, må det skje innen 14 dager. Se Angreskjema, som du også finner i ordrebekreftelsesmailen. Når du returnerer dine varer, må angreskjema følge med forsendelsen. Produktene som returneres må være uskadd og i original emballasje. Legg alltid ved informasjon som gjør at vi kan finne ut at det er du som har sendt pakken. Om ønskelig kan du også returnere dine varer i ønsket Lyreco butikk, unntatt butikkene i Tromsø, Trondheim/Tiller og Tønsberg.
All retur skal sendes til:
Lyreco Norge AS
Dragonveien 51
2013 Skjetten
Du som kunde må dekke de direkte kostnadene ved retur.
Viktig: Pakker som returneres med Norgespakken vil ikke bli sendt til vårt lager, men oppbevares hos Post i Butikk og blir sendt tilbake til deg etter 10-14 dager.
Ønsker du å klage på forhold som bestilling, produkter, levering, faktura eller annet, kan du kontakte oss:
Telefon: 02272
E-post: support.no@lyreco.com
For deg som privatkunde er det enkelt å bli kvitt elektronisk avfall. Forhandlere som selger den typen produkter du skal kaste, tar imot avfallet ditt. Du kan også benytte kommunale mottak eller innsamlingsordninger. Det betyr at du kan returnere elektronisk avfall til oss dersom vi selger tilsvarende produkt - også hvis du har kjøpt det et annet sted, og selv om du ikke skal kjøpe et nytt produkt.
Produkter som bruker strøm eller batterier skal sorteres som EE-avfall. Det er svært viktig at EE-produkter blir levert til gjenvinning, da de inneholder stoffer som kan være skadelige for mennesker og natur. Produktene inneholder også verdifulle materialer som kan brukes på nytt dersom de blir gjenvunnet. Levering av EE-avfall til gjenvinning bidrar til å sikre at ressursene blir tatt vare på.
Er du privatperson gjelder Angrefristlovens bestemmelser. Dersom du ønsker å oppheve kjøpet må du returnere varen du har mottatt innen 14 dager, se Angreskjema. Dette skjema fulgte også med ordrebekreftelsesmailen. Når du returnerer dine varer må angreskjema følge med forsendelsen. Fraktkostnaden for retur må du som kunde dekke selv. Produktene som returneres må være uskadd og i original emballasje. Legg alltid ved informasjon som gjør at vi kan finne ut at det er du som har sendt pakken. Om ønskelig kan du også returnere dine varer i ønsket Lyreco-butikk, unntatt våre butikker i Tromsø, Trondheim/Tiller og Tønsberg.
Konsekvenser av avbestilling
Hvis du avbestiller denne kontrakten vil vi tilbakebetale alle betalinger mottatt fra deg, inkludert kostnader for levering (med unntak av ekstra kostnader som følge av ditt valg av en annen type levering enn den billigste typen standardlevering som tilbys av oss), uten unødvendig forsinkelse og senest 14 dager etter den dagen vi er informert om avgjørelsen din om å avbestille denne kontrakten. Vi utfører slik tilbakebetaling med samme betalingsmåte som du brukte til den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet. I alle tilfeller vil du ikke pådra deg noen gebyrer som følge av slik tilbakebetaling.
Innholdet i kontrakten arkiveres av oss. Når bestillingen er fullført, er det ingen mulighet til å få en kopi av kontrakten via nettstedet, men du kan få dette ved å kontakte oss direkte. Vi oppfordrer deg til å skrive ut eller lagre kontrakten.
Det aktuelle språket for kontrakter med oss under disse vilkårene er norsk.
Under bruk av nettstedet, eller når du legger inn en bestilling eller under utførelsen av en kontrakt, kan Lyreco bruke de personlige opplysningene dine. Hvis du vil ha mer informasjon om bruk av personlige opplysninger, kan du klikke på følgende kobling: Personvern.
Når du registrerer deg på nettstedet vårt, kan du velge å motta reklame via e-post. Du kan når som helst deaktivere reklame via e-post ved å klikke på koblingen for å stoppe abonnementet nederst i alle markedsførings-e-poster eller ved å oppdatere e-post-preferansene dine når du logger deg på kontoen. Det kan ta opptil sju dager før endringen trer i kraft. Deretter vil du ikke motta reklame via e-post før du endrer e-post-preferansene igjen.
20.1 Kontrakten og disse vilkårene styres av lovverket i Norge. Gyldigheten til Wien-traktaten om kontrakter for salg av varer (CISG) fra 1980 er uttrykkelig utelukket.
20.2 Rettstvister eller krav som oppstår som følge av, eller i forbindelse med, slike kontrakter eller deres inngåelse (inkludert ikke-kontraktsmessige rettstvister eller krav), skal være underlagt den ikke-eksklusive jurisdiksjonen til domstolene i Norge.
Kontraktpartner for alle avtaler som inngås via nettstedet www.Lyreco.no (heretter kalt «nettsted»), er:
Lyreco Norge AS (heretter kalt: «Lyreco», «vi» eller «oss»),
Solheimveien 6-8, 1473 Lørenskog
Tlf.: 47 98 20 20
E-post: support.no@lyreco.com
Registreringsnr.: 916950381
MVA-nr.: NO916950381MVA