Produktet {id} {title} er stoppet pga. forsinkelser produksjonen. Vi foreslår nedenstående alternativ
Du er i ferd med å forlate vårt nettsted.
×
Du har klikket på en lenke som vil ta deg bort fra Lyreco og over til en ekstern nettside. Vennligst merk at Lyreco ikke har kontroll over innholdet eller sikkerheten på eksterne nettsider. Trykk på lenken under om du ønsker å fortsette:
Lyreco jobber kontinuerlig for å utvikle bærekraftig drift, og etablere
bærekraftige kundeforhold. Dette gjenspeiler seg i våre gjeldende
kjøpsbetingelser.
Produktinformasjon
Produkt- og sikkerhetsdatablad for Lyreco lagerførte produkter finnes
tilgjengelig på våre nettsider.
Ordre
Dersom totalsummen på ordren er lavere enn kr 1.000,- ekskl. mva., har
Lyreco rett til å beregne et miljøtillegg på kr 250 ekskl. mva.
Ordren effektueres med forbehold om kredit godkjenning.
Betaling
Betaling skal finne sted, innen og ikke senere enn, netto pr 30 dager
fra fakturadato. Lyreco benytter utsendelse av faktura på mail for å
spare miljøet. Ved behov for papirfaktura tilkommer et gebyr på kr
129,-.
Dersom kunden ønsker endring av faktura eller omfakturering, tilkommer
kr 250,- i administrasjonsgebyr.
Lyreco kan etter eget skjønn kreve sikkerhet eller forskuddsbetaling før
leveranse av kjøpsordre. Ved forsinket betaling belastes
forsinkelsesrenter etter Lov om forsinkelsesrenter. Størrelsen på
forsinkelsesrenten fastsettes av Finansdepartementet og justeres to
ganger pr. år.
Dersom betalingsfristen for en eller flere fakturaer ikke blir
overholdt, ansees samtlige fakturaer som forfalt.
Ved mislighold sendes skriftlig varsel til kunden om at inkasso vil bli
iverksatt dersom ikke kunden betaler innen 14 dager. Først når fristen i
inkassovarselet er ute, sendes kravet til inkasso.
De leverte varer er solgt med salgspant og forblir selgers eiendom
inntil de er fullt ut betalt. (jfr. Pantelovens §§ 3-14 og 3-22).
Frakt / Levering
Dersom Lyreco ikke har bestilte produkt på lager, blir produktet sendt
ut så snart varen er i beholdning igjen, med unntak av leveranser av
verdi under kr 100. Disse sendes ikke ut, og må bestilles på neste
ordre.
Kunden skal kontrollere varenes kvalitet og mengder ved mottak, og
deretter signere for mottak av varene. Kvalitets- og mengdemangler må
påberopes uten ugrunnet opphold (maksimum 14 virkedager), ved å kontakte
vårt kundesenter.
Restlevering
Levering skjer i kundens resepsjon, varemottak eller inngangsparti.
Ingen gebyr påløper ved restlevering.
Reklamasjon og Retur
Retur-/reklamasjonsfrist er 30 dager etter fysisk mottak på
leveringspunkt.
Det tilkommer ingen gebyr for retur innen 30 dager.
All reklamasjon/retur skal godkjennes ved at vårt retur- og
reklamasjonsskjema fylles ut via nettbutikken eller sendes inn til vår
e-postadresse
kundesenter@lyreco.com. Det
skal oppføres kun ett ordrenummer pr skjema. Varen må returneres i
ubrutt original emballasje, og være i en slik stand at den kan selges på
ny.
Transportskader må meldes fra senest 4 dager etter fysisk mottak på
leveringspunkt. (Her må det sjekkes nøye under ytteremballasjen). Det må
vedlegges bilder av skadet emballasje og vare.
Ved godkjennelse vil Returgrunnlag bli tilsendt, og skjemaet skal
medfølge returforsendelsen av varene til Lyreco. Sendingen må være klar
for opphenting dagen etter vi har bestilt henting, eller første
leverings-/hentedag i henhold til transportplan. Dersom sendingen ikke
er klar for opphenting, faktureres et gebyr på 49 NOK etterskuddsvis.
Skaffevarer, sesongvarer, datovarer og utgåtte varer fra sortiment, tas
ikke i retur.