Sist oppdatert 04.11.2022 - Last ned som PDF

Standard Køpsbetingelser

Lyreco jobber kontinuerlig for å utvikle bærekraftig drift, og etablere bærekraftige kundeforhold. Dette gjenspeiler seg i våre gjeldende kjøpsbetingelser.

Produktinformasjon

  • Produkt- og sikkerhetsdatablad for Lyreco lagerførte produkter finnes tilgjengelig på våre nettsider.

Ordre

  • Dersom totalsummen på ordren er lavere enn kr 1.000,- ekskl. mva., har Lyreco rett til å beregne et miljøtillegg på kr 250 ekskl. mva.
  • Ordren effektueres med forbehold om kredit godkjenning.

Betaling

  • Betaling skal finne sted, innen og ikke senere enn, netto pr 30 dager fra fakturadato. Lyreco benytter utsendelse av faktura på mail for å spare miljøet. Ved behov for papirfaktura tilkommer et gebyr på kr 129,-.
  • Dersom kunden ønsker endring av faktura eller omfakturering, tilkommer kr 250,- i administrasjonsgebyr.
  • Lyreco kan etter eget skjønn kreve sikkerhet eller forskuddsbetaling før leveranse av kjøpsordre. Ved forsinket betaling belastes forsinkelsesrenter etter Lov om forsinkelsesrenter. Størrelsen på forsinkelsesrenten fastsettes av Finansdepartementet og justeres to ganger pr. år.
  • Dersom betalingsfristen for en eller flere fakturaer ikke blir overholdt, ansees samtlige fakturaer som forfalt.
  • Ved mislighold sendes skriftlig varsel til kunden om at inkasso vil bli iverksatt dersom ikke kunden betaler innen 14 dager. Først når fristen i inkassovarselet er ute, sendes kravet til inkasso.
  • De leverte varer er solgt med salgspant og forblir selgers eiendom inntil de er fullt ut betalt. (jfr. Pantelovens §§ 3-14 og 3-22).

Frakt / Levering

  • Dersom Lyreco ikke har bestilte produkt på lager, blir produktet sendt ut så snart varen er i beholdning igjen, med unntak av leveranser av verdi under kr 100. Disse sendes ikke ut, og må bestilles på neste ordre.
  • Kunden skal kontrollere varenes kvalitet og mengder ved mottak, og deretter signere for mottak av varene. Kvalitets- og mengdemangler må påberopes uten ugrunnet opphold (maksimum 14 virkedager), ved å kontakte vårt kundesenter.

Restlevering

  • Levering skjer i kundens resepsjon, varemottak eller inngangsparti.
  • Ingen gebyr påløper ved restlevering.

Reklamasjon og Retur

  • Retur-/reklamasjonsfrist er 30 dager etter fysisk mottak på leveringspunkt.
  • Det tilkommer ingen gebyr for retur innen 30 dager.
  • All reklamasjon/retur skal godkjennes ved at vårt retur- og reklamasjonsskjema fylles ut via nettbutikken eller sendes inn til vår e-postadresse kundesenter@lyreco.com. Det skal oppføres kun ett ordrenummer pr skjema. Varen må returneres i ubrutt original emballasje, og være i en slik stand at den kan selges på ny.
  • Transportskader må meldes fra senest 4 dager etter fysisk mottak på leveringspunkt. (Her må det sjekkes nøye under ytteremballasjen). Det må vedlegges bilder av skadet emballasje og vare.
  • Ved godkjennelse vil Returgrunnlag bli tilsendt, og skjemaet skal medfølge returforsendelsen av varene til Lyreco. Sendingen må være klar for opphenting dagen etter vi har bestilt henting, eller første leverings-/hentedag i henhold til transportplan. Dersom sendingen ikke er klar for opphenting, faktureres et gebyr på 49 NOK etterskuddsvis.
  • Skaffevarer, sesongvarer, datovarer og utgåtte varer fra sortiment, tas ikke i retur.

Sist oppdatert 04.11.2022 - Last ned som PDF